Bosse the cat.

På önskemål från mormor och mamma så skriver jag nu här; Bosse the cat. Eller jag dikterar. Min människomoster skriver. Jag bestämmer, vad hon ska skriva. Som vanligt alltså. Att jag bestämmer. Själv ligger jag under lampan brevid datorn. Det är trevligt. Här är varmt...

Senaste dagarna har bestått i mest av slappande på soffan... Det är ju semester! Det är väl alltid semester när man inte är hemma? Vi har precis spanat in Sixten the cats blogg via Aftonbladet. Tyckte om den. Verkar vara en trevlig kisse. Själv tycker jag inte så mycket om att vara i centrum. Gillar mest att slappa. Eller busa med Mosters karl. Som vi gjorde igår. Han kastade råttor, jag jagade dem. Nu ligger det råttor över heeeela golvet. Haha, precis som det ska vara!

Annat som jag gillar att göra är att äta. Moster har köpt ny mat. Den är god, tack moster! Precis som Sixten gillar jag också leken "Gissa hur många stängda dörra jag kan öppna". Moster är inte lika förtjust. Speciellt inte när jag leker den mitt i natten och tycker att ett bra sätt att öppna en dörr är att jama så att moster kommer upp och öppnar den... De stora glid-dörrarna i sovrummet är såå svåra annars!

I övrigt så säger moster att hon ska på gympa idag. Inte mig emot. Mer plats på soffan åt mig. Ibland ligger nämligen moster över hela soffan... Då måste jag kolla elakt på henne och stå vid hennes fötter tills hon fattar vinken och drar in sina långa ben så att också jag får plats.

Nej, nu orkar jag inte mer. Ska somna ett litet tag tänkte jag...

Kommentarer
Postat av: bosses mormor

Bra skrivet bosse, fortsätt !

2012-01-05 @ 11:22:11
Postat av: Bosses mamma

Bra att du håller koll på moster Bosse!

2012-01-05 @ 14:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback