KAVA

Kirurgisk akutvårdsavdelning. Blaha blaha. Hade dock en riktigt skön kväll igår, lediga platser till och med. Vilket bara bäddar för att det idag kommer vara kaos. Jaja, en sak i taget så kanske denna kväll också går vägen! Men nej, jag har bestämt mig, jag gillar våra elektiva patienter. Ge mig EDA-kontroller och planerade provtagningar tillbaka! Haha. Och dessutom kolorektal. Där är man hemma. Inte med gall-läckage och PTC-inläggnignar! Bara två pass kvar sen är det tre veckor tills jag måste tillbaka igen...

I övrigt så kollade jag min syn idag eftersom jag börjat "se lite sämre". Tjena. Från -3,25 till -3,75. Så där ja, nya linser och helt plötsligt ser man igen då! Nice. :)

Pluggar lite nervsystem idag. Svårt att riktigt greppa allt, hur kan detta vara en vetenskap? Nästa vecka börjar vi dock med rörelseapparaten, lite mer att "ta på" där. Sånt gillar vi, vi naturvetare.

Näe, nu ska jag ta mig en tallrik fil innan det bär av mot jobbet. Solen sken ute i morse, nu lite mer höstigt med molnig himmel men fortfarande VARMT!

Har också börjat med det som alla andra också gör. wordfeud. Hannaelisabet88. Jaa, jag trillade dit också. Men inte för att vinna. Mest bara för att se hur mycket poäng man kan få per ord. Spelar ingen roll vem som får ordet. Bara kul att se. Just nu är fröken I i topp; vanligt bräde och 73 poäng för REVYS. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback