Oj...

Så snabb jag var på att plocka undan, hinner uppdatera lite till här. :) Nu har alltså skolan börjat. Känns skoj! Dock skolkade jag första gången redan idag! Och tur var det. Föreläsaren sa endast det som stod på papprena och jag hann till BMC för att skriva ut 250 sidor av bl.a. åhörarkopior och annat nyttigt till kursen! För när föreläsningen väl var slut hade jag hunnit sitta en timme och var i princip färdig medan det då kom ca 20 personer till ur min klass för att skriva ut... (Alla försökte ta allas utskrifter, KAOS!) Sedan for jag ner på stan för lite nyttig shopping. På inköpslistan stod bl.a. skrivarpapper, register, pärlförvaring, kollegieblock, växla pengar på forex och fylla på busskort. Allt hanns med och hem hann jag innan jag susade iväg på min latinkurs. Det är kul men lite svårt. Många har läst latin innan och så dessutom måste man ju kunna svenska! Grammatik och annat alltså.. Måste läsa på lite tror jag. Dativobjekt och subjektiv prediktasfyllnad läste jag inte om igår direkt!

På den vanliga skolan går det bra. Vi har haft intressant föreläsare redan och det ska bli kul att sätta igång på riktigt! Inte lika roligt var det att lägga 3000 kr på studielitteratur dock... Men vi hade ju fått studiestöd så jag slapp låna av snutten min! Hinner inte skriva mer nu. Hör hur någon kommer i trappen och jag som inte har hunnit tända ljusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback