En timmes dötid.

Ja, måttligt irriterad jag  vart när jag insåg mitt misstag! Gaah. Eller näe, har svårt att vara det också! Det sista jag gjorde igår kväll var att kolla när vi började idag. Hade ett svagt minne av att det var 10. 15 men man vet ju aldrig och på schemat stod det 9.15, himla tur att jag kollade? Så igår kollade jag en sista gång om föreläsningsanteckningar fanns upplagda för den timmeslånga föreläsningen vi hade nu klockan 9.15 men hittar inget. (Blir smått irriterad men det är ju bara en timme, inte allt för jobbigt att anteckna själv?) Kliver upp imorse, cyklar till skolan och kommer fram... Men ingen i klassen är här? Hm... Klockan är bara 9.05, jag är inte sen? Alla kanske har gått in och satt sig? Känner på dörrhantaget till salen, låst! Hm.. Är jag på fel ställe? Kollar i kalendern och aha, just det, dagens föreläsning var inställd och flyttad tills på torsdag! Det förklarar ju en hel del... Suck. Vi ska iallafall ha föreläsning nu klockan 10.15. TUR FÖR DOM! Nu sitter jag och gör ingenting istället för att ha... Ja, precis. Där kommer anledningen till att jag inte kan bli allt för sur. För vad hade jag gjort om vi hade börjat 10.15? Jo, jag hade ju sovit en timme längre! Så istället hinner jag nu kolla min mejl och blogga här; som jag inte kommer hinna senare idag! :) Precis. Det enda olyckliga med det är väl att jag missar en timme hemma med min älskling! Men men... Han sover ju ändå!

Nu börjar iallafall folk från klassen att droppa in. Funderar på att ta mig en proimenad till ett ICA vi har ganska när och köpa en flaska med LOKA Päron... Mmm. Vore inte helt fel. Men jag känner mig fortfarande lite frusen efter cykelfärden hit. Blåste ordentligt idag med! Men idag hade jga iallafall jacka til skillnad från igår... :) Lucky me!

Blev ingen träning igår heller. Med detta väder blir jag så lat. Och på grund av att min älskling är ledig idag och ville åka på IKEA (och det tackar jag ju aldrig nej till) så kommer jag inte komma ut och träna idag heller som jag egentligen skulle ha gjort. (Jag, Linda och Charlotta skulle ha joggat Blodomloppetrundan.) Jaja, Linda har lovat att springa med mig på torsdag istället. Men imorgon, då ska jag träna! SÅ DET SÅ. Då är det ju PulsMedel också vilket betyder att jag nog inte behöver träna ensam, wie! :D

Ikväll väntar grillfest ute i blåsten men det kan nog bli mysigt! :) Mycket varma kläder bara. Näe, nu blir det ICA.

Kommentarer
Postat av: Matsdotter

Rekordlångt inläägg kanske?

Postat av: Matsdotter

Jag klagar inte! Skriv in din bloggadress med när du skriver kommentarer.. blir lättere dååå

2008-05-14 @ 15:28:40
URL: http://matsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback