Matematik!

Äntligen kom den, som vi har längtat! Matemetiken! Underbart. Dock var det lite kemi också, inte fullt lika välkommet, but still! Hade läkemedelsberäkning i grupp idag. Gick kanon för min del. :) ÄLSKA MATEMATIK! Ska bli ganska skönt att komma igång med lite "vettiga" saker igen, nu efter ännu en flumkurs! Men först: pedagogik! Suck... Lite faktiskt! Är tydligen verkligen seriöst och enormt mycket att göra. Och sen så har man hört av alla färdigutbildade sjuksköterskor att det är den onödigaste kursen, kul att dom är som mest seriösa då? Nej.

Men nu är det bara en statisktiktenta kvar innan påsk och fjällen! Eller det är en webbtenta om puls, BT, andning, temp och sårvård också. Men jag tänkte göra en fuling på den och testa att göra den utan att ha pluggat. Skulle det skita sig så har man en vecka på sig att plugga igen... Skönt! Vet dock ej hur många gånger man får skriva den men dom brukar vara mycket generösa med sånt!

Så ska fixa min mobil nu, in med lite ny musik och sen ska jag såsmåningom plugga lite statistik. Vår lärare är mysko så hoppas tentan är enkel! Vi ska ha 75% rätt och har bara en timme på oss. Vi ska läsa någon engelsk undersökning och svara på lite frågor. Suck. Men eftersom jag brukar gå hyffsat tidigt på alla andra tentor så hoppas jag att det blir samma sak med denna. Yeah, we´ll fly it?

Wie, påsklov!

BTW så väntar en ny frisyr på mig i Sundsvall. Tänk Linda Bengtzing. Typ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback