Hemma igen!

Har haft en helt underbar helg! Alltid lika underbart att träffa alla mina underbara vänner! Det började i lördags då jag, sambo och PG begav oss till tågstationen i Uppsala för att åka ner till Karlstad. :) Tågresan gick helt sjukt fort, trodde man skulle hinna bli uttråkad, lyssna på musik och sticka, men icke! Innan man visste ordet av var vi redan framme. (Lite Yatzy hann vi dock med!) Zäta och Ekorren kom och mötte oss vid tåget och sen bar det iväg till Zätas hem. Där träffade vi hennes sambo, Brandmannen, och gick sedan för att inhandla middag! Vi bestämde oss för wok och marängsvisch, mycket marängsvicsch! Sedan kom knubbsälen, proffesorn och hennes manly man. Så då blev det kramkalas och skvaller! Just nu händer det så mycket i allas liv och det är inte lätt att hänga med, det vill jag lova. Efter en stund blev det dags att förbereda middagen och oss själva. God mat bjöds och sen marängsvisch som sagt, mycket marängsvisch! Gott. Efter en stund kom brandmannen kompisar som inte kan ha haft det lätt med alla oss tjatrande brudar. Det blev lekar och spel och riktigt bra förfeststämning. Plötsligt var klockan mycket och det blev tid att gå mot Nöjesfabriken. Vi var tvungna att vara där innan elva så att alla vi fattiga studenter fick komma in för halva priset. utom min stackars ekorre eftersom dom var lite konstiga i kassan? Buh. Men inga sura miner ändå! Vi kom in och oj, vad det var stort. Och mycket folk blev det efter ett tag. Inte mycket potentiel raggning insåg singlarna efter ett tag men eftersom vi var där för att shakea asset så var det helt okej! Vi skakade rumpan, axlar och alla andra lösa kroppsdelar till techno, r´n´b och schalger hela kvällen. Kanske inte proffesorn som fick skavsår som vanligt! Men som sagt, inga sura miner under kvällen. SIbylla på vägen hem var en höjdpunkt förutom att de saltade pommes friten liiite mycket. Sen masade vi våra rumpor hem och på slutet hade många (läs; nästan alla) ont i fötterna så det var en gudagåva att värdfamiljen inte bodde långt från stan! Luftmadrasser blåstes upp och den lille fick sova i soffan, naturligtvis. Jag fick platsen bredvid sambo, jag var nöjd! :) Efter en hyffsat bra natts sömn vakande vi till ljuden av en duschande ekorre. Vi tog adjö av henne som hade längst att åka och sen förberedde vi oss inför en ny dag i livet! Duschning och frukost, Mmm! Gröt och ägg is the shit efter en utekväll. :) Sen packade vi ihop oss och gick ner på stan för att fika. Våra väskor fick dock åka bil, tacktack för den. Fika smakade gott i magen (en halvtimme efter frukost!) och vi hade det riktigt mysigt. Vi tog adjö av Karlstad och dess invånare och tåget gick 14.20. Med oss denna gång var också proffesorn som åkte hem igen efter en vecka hos manlymanen! Ingen skillnad denna gång, tågresan gick som ett jehu! Även Yatzy denna gång men nej, inte fick jag vinna nu heller! Stickning blev det dock denna resa och hjälp med garnet fick jag. Har nu kommit riktigt långt på kockens halsduk. :) Väl hemma i vår studentstad så fick jag möte vid tåget. Tihi. Sen hem till en överraskning som ju visst var en bokhylla!!! Han är underbar. Nu börjar lägenheten se ordentlig ut. Jättegod middag blev det och sedan kom Syster yster med sambo och Bondkvällen kunde ta sig en början. Licence to kill stod på menyn. Nästa vecka är det Goldeneye, så bra som det kan bli!!!

Idag är jag "ledig" men har ingenting att göra. Suck. Har inte heller några pengar att hitta på någit pyssligt för. Ska kanske försöka sätta mig och göra en uppgift i skolan och sedan kolla kataloger för att hitta kurser till hösten. Blev ett långt inlägg idag, nu blir Freddie nöjd. :)

MaPa kommer i helgen, något att längta till iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: Matsdotter

hahahah... riktigt lång. Men inger skulle inte vara nöjd med radbrytningen där :/ IG på den du... föresten.. vadå kurser till hösten....?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback