Tidig dag!

Här sitter jag hemma och utanför bara öser regnet verkligen ner... Hade tur idag. Eller tur och tur, vi har otroligt lite att göra på avdelningen (och enligt min chef så har vi ju varit så duktiga i sommar) så jag fick sluta 2 timmar tidigare idag! Så det är bara att tacka och ta emot och gå hem innan hon hinner ändra sig. :) Jag gick vid två. Trevligt! När jag kom ut duggade det lite lätt... Så jag cyklade ner på stan och köpte lite pyssel. (Måste ju ha något att göra resten av dagen, även om jag har typ 10 olästa böcker hemma!) Hinner köpa lite pyssel på tre olika butiker innan jag begav mig hemåt. Jag har just hunnit ställa in cyklen i förådet när himlen öppnar sig! Haha! Ibland har man tur. Så nu har jag värmt lite choklad och ska slänga mig i soffan med en god bok efter att jag fixat lite med några saker på internet! :)

För övrigt så har jag jobbat. Det går hur bra som helst! Det är lite att göra vilket faktiskt är synd men några nya saker lär man sig varje dag! Dagens nya lärdom: ta urinsticka på en patient som har kateter! Bara 6 jobbdagar kvar nu... Känns lite konstigt med ganska skönt. Men mest för att jag längtar till Bulgarien tror jag! Ska växla pengar på måndag!

Förra helgen var jag hos farmor... Det var hur mysigt som helst. Vi hade toppenväder. Det var faktiskt så varmt att farmor inte riktigt klarade av att vara i solen hela tiden så det blev mycket skugga och mycket kort-spelande! Inte mig emot. KOmmer nog få mig beskärda del av sol i Bulgarien. Roligast var nästan alla små grodor! När jag var liten kommer jag ihåg att det var så här mycket och så här små grodor men inte de senaste åren? Men iår var dom många och pytte-små!



På söndagen var det tänkt att vi skulle klippa gräsmattan. Men istället blev det Mission: Save the frogs! Haha. Jag klippte, farmor fixade med sladden (el-driven klippare) och jag försökte undvika så många små krakar som möjligt! Och det gick otroligt bra. Dom hörde när klipparen kom så gick man bara långsamt hann dom små liven undan! Tror jag? :P


En kväll innan kvällsdoppen tog vi en promenad och då kommer man till ett ställe där vi har täckning på mobilerna! Så då var det bäst att passa på att ringa såklart!


Blommor som hänger på hörnet av huset! :)


Självklart var vi ner och kollade på fåren några gånger!


Kanske Sveriges näst coolaste cykel?


Farmor efter ett av våra dopp! Sju gånger på tre dagar hann vi bada!


På måndagen mötte Kocken upp oss och så åkte vi Eckerö-linjen, farmor julklapp från oss! Vi åt god mat, spelade kort och handlade Tax-free! :)

Näe, nu har jag inte tid att sitta här längre! Ska krypa ner i soffan... Och lyssna lite på Jason Mraz kanske. Och så en bra bok och lite mer choklad... :) Sweet!

Kommentarer
Postat av: Matsdotter

Nejjj vilka söta små grodis och fårisar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback