Våren fortsätter...

Det underbara vädret fortsätter! Har varit på stan med syster och sambo. Fikade på Café Cappucino, aldrig fikat där förut. Var riktigt mysigt! Först satt vi ute men gav upp efter ett tag. Okej, det är kallt när det väl blåser till. Ska snart ut och gå i det fina vädret igen. Det är så härligt att man bara måste. Faktiskt.

Försöker spara lite pengar. Mest för att ha råd att köpa en kamera i slutet av denna månad. :) men jämt när man känenr så, att man ska spara, så blir det ju så otroligt mycket roligare att shoppa och man hittar saker i alla affärer man går in i. Idag gick smärtfritt, köpte bara en utetermometer! Och en sån behöver vi. Ska fixa upp den sen. Haha. Jag är tjej och jag kan. Hoppas jag...

Mer på min fixarlista för helgen:
- Termometer (som sagt)
- Läsa Foucault (lika trokigt som det låter)
- Räkna i min läkemedelsberäkningsbok
- Fixa undan påskpyntet i nya lådan
- Fixa in kryddhyllan i skåpet
- Klistra i album (men först måste jag sortera korten)
- Allmänt plock i lägenheten
- Dammtorkning av hyllor

Jag har redan hunnit med att tvätta idag. :) Älskar en tom tvättkorg. Och så har jag färgat håret. Blev inge bra. Suck. Men har inte riktigt råd att slänga ut mer pengar på att bli snygg denna månad. (Eftersom jag har kort hår kommer jag måsta klippa mig nästa månad, bara att spara!) Lyckades även spilla på golvet så nu har vi tre bruna fläckar på vårt redan brunspräckliga golv. Inte världens tragedi.

Igår var vi på IKEA och shoppade lite (o)nödvändiga saker. Och sen handlade vi mat för alldellsens för mycket pengar. Men mat är gott och faktiskt nödvändigt. Så det så.

Nu ska jag göra nåt vettigt. Caio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback