Hektisk helg!

Har varit en hektisk helg för mig. I fredagskväll var jag hemma och fixade till en trerättersmiddag åt min Kock när han kom hem från jobbet! :) Blev en stor succé. Löjromstoast följt av enchilladas med gucca och till sist en sommarkaka. Tänk dig en sockerkaka med chokladbollar i. Mmm, just det!

Lördagen bjöd sen på lunch hos farmor med Syster och sambo samt MaPa som var nere nu i helgen. Sen gick vi en sväng på stan innan det var dags för mig att gå till Maria inför ssk-gasquen! Vi bytte om och lekte lite lekar för att komma in i stämning. Sen åkte vi taxi ner till ÖG's efter ett snabbt besök hemma hos Charlotta! Gasquen hade väl kunnat vara bättre men också så mycket sämre. Tack Linda för att du fixade till min bordsplacering. :) Maten var ätbar även om det var lite för mycket gelé i typ allt! Haha. Roligast under kvällen var iallafall snapsvisorna. Här kommer min och Lindas favorti:

FASS-jazz (Mel: Baloo)

Var nöjd med allt tabletter ger. Gapa, svälj och skölj sen ner

Glöm bort biverkningar du läst i FASS

Å sen kan du ju ta en till, du blir ju frisk om blott du vill

Placebo means "believe in every pill"


Varthän du än strövar I livets misär

Om sorger bedövar - nej, nej, se här

Ta våran dundermedicin

Och snart blir du en piggelin

En vit, en gul, en grön, en röd

Aldrig mera lida nöd

Äta piller?!

Ah, världens käk, kittlar dödsskönt i kistan

Magen, se upp, GLUP!


Och sedan ta en till, bli frisk när helst du vill, när helst du vill, när helst du vill...

Sen var resten av gasquen lite ostrukturerad och det var väl det mest negativa. Var inte alls på humör sedan när väl släppet kom in så det blev en tidig kväll. Då fick jag dessutom skjuts hem! :) Väl hemma var min Kock fortfarande vaken så då hann det till och med bli lite mys!

Söndagen var ju egentligen den dagen som jag längtat och peppat mest till; Eagles! Vi började med en rejäl sovmorgon... Sen kina/sushi-buffé till lunch tillsammans med resten av patrasket som bor här i stan. En till sväng på stan innan det blev fika med kussarna. Sen var det dags att åka med tåget neråt landet och hoppa av i huvudstaden. Där väntade lite mer fönstershoppande på Åhléns innan vi åt middag. Tapas blev det och lite rödvin för de två som ville det. :) T-bana ut mot Globen tillsammans med alla andra 50+are. Väl där insåg vi att vi hade mycket bra platser. Nöjda blev vi naturligtvis. Vi hann bara vänta typ 10 minuter innan allt brakade igång. Sammanfattningsvis var det en otroligt bra konsert. Bäst enligt mig var
Love will keep us alive och Hotel California. Papi och Kocken tyckte bäst om Long road out of Eden. Mycket elgitarr på den. Vi hann med första tåget in till stan och hade till och med 10 minuter till godo för att hinna med vår (den sista) bussen till Upsala. :)

Det var go sömn den natten och morgonen därpå följde en trevlig promenad till skola i ett helt underbart vårväder.

Idag var ännu en härlig dag och nu har jag inte tid att sitta här längre, måste ut! :) Vi har skrivit klart vårt PM om handledning idag dessutom så har vi kompletterat vårt PM i en fördomsfri vård och jag har skickat in min komplettering på mitt omvårdnadsPM! Så jag har ingenting att göra i skolan de närmaste dagarna. =JAG ÄR LEDIG TILLS PÅ MÅNDAG. Kanske ska jag läsa lite i en av böckerna. Kanske... Men nu ska jag ut i vädret som bara skriker efter mig. En lååångpromenad väntar och sen; träning! Lite ihopplock att göra hemma sen i eftermiddag och åh, jag vet knappt vad jag ska göra med all min lediga tid!

Imorgon blir det iallafall mys med sambo. IKEA, Stcokholm eller fika.. :) Allt är mysigt med sambo!

Eagles - Love will keep us alive
I was standing
All alone against the world outside
You were searching
For a place to hide

Lost and lonely
Now you´'ve given me the will to survive
When we're hungry, love will keep us alive

Don't you worry
Sometimes you've just gotta let it ride
The world is changing
Right before your eyes
Now I've found you
There's no more emptiness inside
When we're hungry, love will keep us alive

I would die for you
Climb the highest mountain
Baby, there's nothing I wouldn't do

I was standing
All alone against the world outside
You were searching
For a place to hide
Lost and lonely
Now you've given me the will to survive
When we're hungry, love will keep us alive

Over and out. Love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback