En dags ledighet innan helgen... :)

Sov, länge. Och det var otroligt skönt att kunna stänga av alarmet och ändå inte vara rädd för att komma försent till nåt. Var till och med pigg när jag klev upp! Länge sedan det hände kan jag lova! Tänkte ju gå och träna nu på morgonen faktiskt men sen så hörde Freddie av sig och då blev det en lunch istället! Ska ju ändå träna med Henke nu ikväll och att träna 2 ggr per dag kanske känns lite överambitiöst? Egentligen inte, men men! Blev inte så idag. Ska börja nytt liv nu efter helgen. Mitt nyårs-löfte, men man måste ju få lite tid att vänja av sig med alla dåliga vanor? :)

När Freddie åkt gick jag lite själv på stan. Lyckades shoppa en t-shirt, ett halsband och två koftor... Som jag absolut inte behöver eller ens har råd med! Fast jag var ju faktiskt på Handelsbanken och avslutade ett konto somk faktiskt innehöll pengar som jag nu har på mitt vanliga konto. "Ja, mamma, jag sätter in dem på spar-kontot!" Eller så inte. Men men. Kommer gå pengar i helgen. Inte billigt att ta sig runt halva mellan-Norrland med tåg? Och sen så måste jag ju skämma bort kusinerna lite. Bio, godis och annat mysigt! Och utgång i Åre? Ja, blev ju inte direkt gratis förra gången...

Nu ska jag ner på stan igen såfort Sara ringer! :) Innan dess kanske jag hinner dammsuga lite och påbörja en packnings-lista inför helgen? Who know? Inget kommer ju iallafall bli gjort sålänge jag sitter här så kanske dax att flytta på rumpan?

Måste ju först bara slänga in en kommentar om jobbet. Börjar 7 imorgon. Suck. Göra mackor och sallader. En beställning även! Ännu mer suck. Men eftersom det är lite folk på dagarna nu, alla har slut på pengar efter jul/nyår och skolan har börjat, så behöver jag iallafall inte göra 100 mackor utan kankse bara 45? Wie. Efter jobbet bär det sen av. Min chef sa idag att jag kanske skulle få sluta tidigare och då hinenr jag hem och duscha, och det vore inte alls fel innan 3 timmar på tåget!


Snart söndag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback