Varmt.

Vem behöver åka till Bahamas när man kan få vara i vårt diskrum? Denna eviga fråga om hur man ska ta sig till varmare breddgrader har äntligen fått sig ett svar! Man behöver inte ta sig någonstans!!! Det är bara att kliva in i vårt diskrum och sen så vips, 35 graders värme och en ganska hög luftfuktighet också! Ska nog avboka resan till Turkiet, för vem behöver den?

Höll alltså seriöst på att flyta bort igår på jobbet. Och jo, jag jobbade trots att jag skulle vara ledig! Ingen feber men med en ganska bra isittande förkylning så svettades jag så att jag trodde jag skulle dö igår! Enda stället där man kanske kunde tänka sig att man kunde andas någorlunda utan att behöva upprepa "detta är ingen bastu" för sig själv i huvudet är i "personalrummet" och där är det ju som inte så lätt att utföra något egentligt arbete! Såå... Suck. Slapp iallafall jobba idag, tack för den! Och efter en natts sömn känner jag mig faktiskt bättre idag! Wie. Nu är det bara en veckas jobb kvar... Ledig fredag! Woho! Har inte fått något schema än för nästa period men jag antar att jag kommer kunna räkna mina lediga dagar på en hand. Men; pengar, pengar, pengar! Kan vi ju hoppas iallafall! Lön blir det inte förens nästa måndag så vi får snåla ett tag till. Blir nog inte så svårt eftersom jag ska jobba varje dag vilket betyder endast korta fikan med kompisar (allrså Freddie) och ingen utgång i helgen! Men men. Nästa lediga dag efter löning så blir det shopping till max kan jag ju säga! Varför leva fattigt nu och spara pengarna till något roligt senare?

Fick ju liiite bekräfelse inatt iallafall. Tur det, jag trodde jag skulle förgås annars. Måste nog ringa och beklaga mig lite hos den allt lika bekräftelse-krävande Anna. Hmpf! Och sen hoppas jag för Freddies skulle att Freddie tänker fika med mig i flera timmar på Wayne's ikväll, så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback