in:

Jessbox, idag klockan 19.00 öppnar nya gallerian in: Inte bästa namnet enligt mig men, det är ju inte jag som bestämmer. Även vin & sprit-rättigheter idag! ;P Dock inget tillstånd till mig, än... Så jag ska väl ner igen lite senare. Har ju bara jobbar 9 timmar idag! Men klockan 22.00 är det tak-fest för alla anställda så det kanske är värt att åka ner då? Gratis är ju gott har jag lärt mig! :) Så innan dess ska jag väl hinna duscha, få i mig nån liten bit att äta och så om jag har tur hinner jag kolla in i lite affärer innan festigheterna börjar ikväll!

Igår fick jag även veta att min syster ska komma upp och hälsa på mig nästa helg. Joo, bara för min skull kommer hon upp! Snällt va? Sen så råkar Pär, Marcus pappa, också fylla år på söndagen, det var väl bra tajmat? Marcus kommer också hem, för min skull! Och jag jobbar bara lördag så vi ska mysa mest hela tiden! :)

Nu hinner jag inte sitta här mer, måste göra mig vackrare inför kvällen! (Flyttade just lite penagr från sparkontot så det kanske blir lite shopping också, man vet aldrig! )

Min nya favorit:
Peter Jöback - Decembernatt

Nu sover stad, nu sover land
Och överallt står snön i brand
Inatt kan inget kväva eller kuva
Och stjärnorna dom blänker matt
På himlen som en hemlig skatt
I det tysta hörs ett dämpat Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja

Nu sover sorg och vredesmod
Med saknaden och hjältemod
Och bitterhet får sova med det djupa
Nu sover dom som önskar tid
Med dom som tror på evigt liv
Och änglaspelen klämtar Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja

Nu drömmer vi i vintertrakt om lågorna som håller vakt
Och om en plats som kan få hjärtat att jubla
Vi drömmer om hur allt ska bli
När farorna har gått förbi
Vi vaggas av ett stilla Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja

Nu brinner ljus i mörka rum
Nu blundar tvivlet för en stund
Och om sanningen ska fram så får den ljuga
Nu blundar dom som jagar tröst
Och dom som redan släckt sin törst
Och från andetagen flyr ett Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja

Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja.

Nu råder lugn och julefrid
Snart nog tar nåt annat vid
Men här får morgondagens skuggor inte ruva
Nu sjunger kanske nån för mig
Och kanske sjunger nån för dig
Ett sprucket men ett hoppfullt Hallelulja
Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja,

Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja, Hallelulja. . .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback